sveppir

Dotter har varit här, hon ville ut i naturen sa hon, stadsbo som hon är. Plocka svamp mamma! Visst, sa kvinna vi kan ut i skogen svarade jag. Men tänk om vi går vilse och inte hittar tillbaks till bilen …. – Nä, vi har ju gps i telefonen …. – Ja den visar ju precis var ni ställt bilen säger Iceman … 🙂 Ut i skogen kom vi men någon svamp hittade vi inte 😦
Berg, berg och mera berg, vi for vidare, parkerade på en skogsstig och traskade omkring ett tag i skogen. Svamp? Nehejdå, det fanns inte ens de där oätliga svamparna. Vi gav upp och åkte hemåt, hungriga. Stannade till vid en affär och köpte lite till kvällsmat.
Svamprisotto (på torkade höstkantareller) fick duga till lunch, det frestar på att gå i skogen. En välbehövlig powernap intogs på soffan av kvinna och på gräsmattan av dotter.
På kvällen blev det en Skm, Sylles kvällsmacka! Mums!
Sen softade vi i soffan ett par timmar. I dag var det meningen att vi skulle fika på stan med mormor men dotter fick förhinder så kvinna fick lufta sin morsa för egen maskin. Vi gick en sväng på stan, fikade lite, gick på systemet. Mamma skulle köpa 75årspresent till väninnan Irene. Jag övertalade henne att köpa en annan vinflaska än den hon tänkt från början, hoppas Irene gillar´t. Sen skjutsade jag hem morsan och kvinna åkte ut till Textilhuset.
På Textilhuset handlar kvinna trasmattor!
eller
och! kanske jag borde skriva, nu finns bägge två i mitt hem, på påseende visserligen men kan kvinna förstämma sig då? Nä, just det så, det blir väl att jag köper bägge….
Till sist
Lingon finns det i alla fall i skogen!
Nu är frågan ska jag baka lingonbröd eller ska jag göra rårörd lingonsylt?
bless bless hälsar velig kvinna

One thought on “sveppir

Kommentera

