Bröllopsdag

Den 4:e närmare bestämt.
Kvinna har länge, länge suktat efter en PH-lampa! Nu behöver jag inte sukta längre …. Den hänger i mitt kök och är så fiiin!
Jag såg den i ett skyltfönster i Malmö och ”ville ha” …. kvinna fick hem den till slut med goda vänners hjälp …  Kvinna är så glad att jag har er 🙂
I dag firar vi bröllopsdag, min man och jag. Kvinna fixade lyxmiddag. Räktoast till förrätt, champagne till den.
Fast vi tjuvstartade med ett glas ute på altanen i kvällsolens sista strålar.
Så till huvudrätten, jag gjorde inbakad fylld lammfile m råstekt potatis och pepparsås, marinerade fetaostbitar och baba ganoush.
Kvinna uteslöt den inbakade lammfilén på bilden, den såg inte aptitlig ut … men den var jäkligt god … alldeles rosa inuti.
Till sist
kvinna har fått på tafsen …. jag har stavat fel! fel, fel, fel!
Det stavas Heitur Pottur och inget annat.
bless bless hälsar gift kvinna 🙂

3 thoughts on “Bröllopsdag

Kommentera

