En summering av veckan

Kvinna har blivit urdålig på skriva i bloggen, tappar läsare, inte skoj! Men när jag kommer hem på kvällarna är jag så förbannat trött och totalt urblåst i skallen, att det finns inte en enda liten cell kvar i knoppen. I alla fall, i måndags var kvinna bara tvungen att rycka upp sig. Vi var till stan, träffade en vän från Island som tillfälligt var i Stockholm med jobbet. Vi gick till Ciao Ciao Grande på Östermalm.
Knäckte en flaska vin på fem, en måndag, ojoj! Vi åt och drack och hade det jättetrevligt, en måndag, ojoj. Kom hem sent som attan, kastade mig i säng och somnade innan huvudet träffade kudden, en måndag, ojoj!
******
I torsdags åkte Iceman på ett snabbesök till Island, han kommer hem söndagkväll. En nära släkting till Iceman har avlidit och skulle jordfästas och Iceman ville närvara. En rar man som inte gav upp hoppet i första taget. Nästa gång kvinna kommer till Island kommer det finnas ett tomrum. På Island, finns en plats som alltid kommer att vara tom … kvinna tyckte mycket om det mannen.
XXXXXX

I går fredag skar kvinna gurka, gurkor!
9 st gurkor om inte fler! Ja, jag gjorde massa annat också, ansvarade för salladsbuffén precis som i onsdags och torsdags också. Det var skoj och kvinna har inte skurit sig, inte en enda gång. 🙂 … kanske en gång då, lite grann bara!
I dag, lördag, var min plan att åka till Strängnäs, väva lite och gå på marknan. Men så skiner solen när jag vaknar, hade ingen lust att sitta i en källarlokal då inte. Marknan lockade ännu mindre, fast det hade kanske varit lite kul … men näe, kvinna struntade i den. Fick för mig att koka tomatmarmelad men utan socker går det inte bra. ICA nära fick ett besök och när kvinna ändå var ute och luftade bilen tog jag en sväng. Förbi Viksberg styrde jag Willie men kom inte så långt.
Stockholms Cockerklubb hade utställning minsann. Så det blev till att parkera bilen på anvisad plats och ta sig in i ridhuset. Å vilka små sötnosar det fanns där, ville ta flera styckna med mig hem. Såååå, nu saknar kvinna hund ännu mer än jag gör till vardags!
Hemma igen gick jag lös på tomaterna och kokade tomatmarmelad.
Mmmm, det blev gott.
1kg tomater, saften av 2 citroner (+ det gula skalet), 1 bit färsk ingefära, 2 msk honung från Lottas bikupa, 800 g socker och en flaska Atamon. Eget recept, om någon undrar!
Å nu är kvinna framme vid Till sist!
Mörkret smyger sig på
Ljósið verður að skína á heimili mínu, bless bless

3 thoughts on “En summering av veckan

  1. Det var en vecka som heter duga, må jag säga!
    Tomatmarmelad! Kan man använda gröna tomater? Det har jag, en del av. Kul att honungen kom i där med.
    Förbi Viksberg??? Inte till mig???Maste ses snart…
    Kram
    Lotta

    Gilla

    • Ja, fan 😦 jag tänkte svänga in till dig men vart så i gasen av alla söta hundar, det blev så att säga kortslutning i huvet! Man kan sylta gröna tomater, googla på det så får du recept så du klarar dig ett tag. Tomatmarmeladen är jättegod på ost, vanlig ost eller brie.
      När är du ledig då? Brukar sluta runt 15-tiden om inget särskilt inträffar, du kan väl smsa mig.
      kram

      Gilla

Kommentera

