Det är måndag

Kvinna har bakat bröd idag
Yes, lycklig jag! 8 bröd blev det, 5 gick åt under lunchen, så efter lunchen satte jag en deg till som jag bakade ut och lade på kalljäsning i kylen till i morgon bitti.
I dag kom mina nya fina (?) arbetsskor, fula som stryk men ack så sköna för mina fötter. Lycklig jag 🙂
Ett tillgännagivande!
Kvinna kan inte, har värsta ångesten när jag ska tvätta! Kan jag tvätta den tröjan med den här, eller färgar skiten? Ylande kvinna har upptäckt att kära Iceman kan det här med färger och tvätt. Så när jag ska tvätta så laddar kvinna maskinen med vitt, vitt, vitt! Men ibland inser jag att nu måste jag ta en färgtvätt, ropar på Iceman, kan jag blanda detta? Å i dag hände det igen, det var mycket färg, kvinna ropade på Iceman! Han sa …. den där skulle jag inte tvätta med resten …
Guld värd, den där mannen som jag är gift med! Lycklig jag 🙂
bless bless!

2 thoughts on “Det är måndag

  1. Vad gott det ser ut, hembakat är bäst.
    Alltså, tvättas med liknande färger….brukar det stå. SÅ kan man göra, liknande färger=går ihop.;0) Hahaha, du e rolig du.

    Kram
    Lotta

    Gilla

Kommentera

