Buzzningstime

Nu är det dags igen! Kvinna är ju med i Buzzador, vilket innebär att jag får chans att testa nya saker mellan himmel och jord. Denna gång har jag tackat ja till ett erbjudande att testa en Airfryer från Philips.
En fritös utan olja … nja liiite olja behövs, ca en matsked. Men glöm oset, lukten som alltid följer med en konventionell fritös.
Kvinna invigde fritösen med potatis skuren i tunna skivor och en liten skvätt olja.
Resultatet blev potatischips tillagade i airfryern, till det morotspuré och lövbiff  med brynt lök 🙂 Med beröm godkänt!
Till sist!
Kvinna blev tillfrågad om jag ville delta i avdelningsdagar med mitt fd jobb. Tveksam kvinna funderade men tackade ja till middan och tänkte åka hem på kvällen. Efter några dagar kom jag på bättre tankar, bestämde mig för att delta fullt ut och sova över. Nåväl, jag kom dit på eftermiddagen lagom till kvällsaktiviteten som var matlagning, som också skulle poängbedömas. Fördel kvinna? Icke, jag blev placerad i mysgruppen vars uppgift var att duka och fixa fram mys. Inte kvinnas starka sida direkt, det är väl bara att tända några ljus … eller? Kvinna tog några svängar in i köket och lade sin näsa i blöt, fick ett litet nödrop angående såsen och fick göra en insats. I morse när alla andra gick upp tidigt för att fortsätta sina grupparbeten låg kvinna kvar i sängen och ”snozade”, fan så skönt det kändes. Vid tio klev jag upp, tog en promenad runt nejden och gick så småningom in i storstugan för att äta lite frukost och störa mina fd coworkers i deras grupparbeten. När jag gick, lämnade jag stugnyckeln till Iceman och vinkade hejdå till allihop. Ett unisont HEEEEJJJDDÅÅÅÅÅ hördes och jag skyndade mig ut fort som bara den. Jobbigt med avsked tycker kvinna, jobbigt med förändringar, ändå har gjort förändringar i mitt liv lite då och då men alltid haft en fast punkt i AZ. Nu är det slut med det och ibland känns det som jag inte har fast mark under fötterna. Framtiden är oviss. När jag stannar på parkeringen på COOP för att handla, ser jag kassen i baksätet. Vad är det, var min första tanke? Cellofan med en rosett runt om sticker upp ur påsen, kvinna tittar närmare och inser att det är en avskedspresent från coworkers … Ville ju inte, men så glad jag ändå blev när jag insåg. Nu slapp jag i alla fall den jobbiga biten med avskeds-lycka-till-i-framtiden-tal och det var bra tycker kvinna.
Vinet skall avnjutas så småningom, var så säker på det. Kvinna tackar och bockar allra ödmjukast.
bless bless hälsar kvinna.

Kommentera

