En ny start, ett nytt år

Riktigt bra so far.
Jag fick en sammanställning av mitt bloggår från WordPress:
A New York City subway train holds 1,200 people. This blog was viewed about 4 000 times in 2011. If it were a NYC subway train, it would take about 3 trips to carry that many people. 🙂 En dag hade jag 51 besökare, de ni! Vidare då: Most visitors came from Sweden. Finland & Brazil were not far behind. Fast hur mycket läsarna i Brasilien har förstått när de läst min blogg vet bara de själva och en del finnar kan ju svenska, så det funderade jag inte så mycket över. Men Brasilien?
Sen stod det också så här: Your writing has staying power!
XXXX
Kvinna åkte ner till arbetsförmedlingen i dag, måste ju tala om att jag finns … I 2 timmar fick jag sitta där och vänta innan jag fick träffa en handledare i 5 minuter. Om 14 dagar ska jag dit igen för att göra en handlingsplan tillsammans med en annan handledare. Kvinna är nyfiken på framtiden!
Nyårsafton!
Morsan var här. Hon ringde på dagen och berättade att hon beställt taxi till ”halv ett” och undrade om det var ok. 12.30 stannar det en taxi härutanför, Iceman går ut och pratar med chauffören som strax startar bilen och åker sin väg. … Det kom en annan taxi 00.30 också, så hem kom hon.

Förrätten bestod av räktoast, huvudrätt var serranoinlindad oxfilé med jordärtskockspuré och rödvinsås, efterrätt vaniljpanacotta med röda vinbär.
Bilderna jag tog blev inte bra, så folk´s, känn er blåsta. Några bilder blir det icke! Middagen blev i alla fall god.
Så har jag då äntligen

stickat klart filten jag började på i somras. Den är mitt extratäcke på nätterna, för i vårt sovrum är det svinkallt, sover med öppet fönster gör vi.

Börjat med en ny filt har jag också gjort, kommer att passa bra i vår nya soffa, när filten blir klar om ett halvår eller så …
Till sist!
Farmor har ramat in guldprinsen

Det räckte inte med bara ett foto på denna goding. Kvinna kan, om hon vill, tapetsera en hel vägg med bilder på prinsen.
Kvinna hälsar bless bless för första gången detta år 2012

 

 

 

 

Kommentera

