hockeyhandskar luktar illa!

Jag gjorde falukorv med kryddstark chilisås i går, använde lite tabasco för att hotta upp såsen. Det var under gårdagens arbete jag upptäckte att mina händer luktade illa när jag tog av mig plasthandskarna. Plasthandskar på, när kvinna handskas med känsliga råvaror eller har knivskador med plåster runt….  Inte för att kvinna vet hur ett par begagnade hockeyhandskar luktar men jag kan ju tänka mig. Jag vet däremot hur ett par yllestrumpor som varit i pjäxorna en hel dag kan lukta … som ett par hockeyhandskar kanske? Varför har jag då plasthandskar på, dock inte samma hela dagen? Jodå, det finns ett fint hack i min vänstertumme … Så kan det gå!!
När personalen hade möte i dag på eftermiddagen hade de beställt semlor! Kvinna var inte välkommen på personalmötet, det vara bara ordinarie folket som var inbjudna men en semla norpade jag i alla fall 🙂

Till sist då!
Iceman kom hem och frågade om jag ville följa med till Länna Sport. Han ville köpa nya skidkläder. Vi åker i väg och efter en stund kommer Iceman på att han inte är säker på vägen. Tur att kvinna har finfina telefonen då, så att vi kunde googla fram adressen och knappa in den och få en färdrutt utritad på kartan. Vi hade åkt lite för långt så det blev till att vända bilen och köra rätt väg. Jackan som han hade hittat på nätet dög inte enligt hans spegel. Expediten sa att en spegel fanns runt hörnet om han ville se hur han såg ut. Iceman kontrade med att säga att han hade en spegel där och nickade åt mitt håll! Nä, jackan dög inte, det blev en annan jacka!
bless bless hälsar kvinna.

Kommentera

