Äntligen

Ja, äntligen har jag hittat alla mina papper, uppsägningskontraktet, gamla sjukintyg mm. MBL-förhandlingen och det viktigaste pappret av alla. A-kassan ville ta del av mina papper och jag har letat, vänt upponer på hela huset. De papper jag har hittat har jag skickat till dem i tron att de kanske blir nöjda nu men nej då! Bläddrat igenom pärmar med papper från början av 2000 … Numera är de kastade i soptunnan. Till sist fick kvinna bita i det sura äpplet och ringa till ”chefen” bekänna oredan och snällt be om en kopia från hans dossier om mig. Detta pappersletande har pågått i veckor och jag har skickat in papper efter papper som beskriver ditten och datten men … nej. I går fick jag ytterligare en förfrågan från A-kassan.
Så i min förtvivlan över mitt ostrukturerade papperslösa leverne vände jag ut och in på lådan (för 3dje gången) där, jag visste att  det senaste efterfrågade pappret hade legat. (Jag tror att det pappret innehåller självaste grundbulten till allt, som A-kassan vill veta om mig och mitt liv.) Å se på fan, där fanns det ju instoppat i en plastficka bland andra viktiga papper. Kvinna är så slarvigt ordningsam! Hädanefter blir det max 2 papper i en plastficka. Nu är jag bara så inihelvete glad att jag inte kastat papprena, vilket jag trodde jag gjort.
I måndags var jag på stan, på en lunchdate med Lotta, hon hade med sig en ”målarborste” till mig. Blomstret kallas tydligen så! Vi åt sallad på Molly´s och sen tittshoppade vi en hel del, billigt nöje det där, lika billigt som fönstershopping. Sen är det alltid lika trevligt att få prata av sig, jag behövde det.
Till sist
I dag satt jag ute i solen och fikade och läste Allt om Mat en stund på eftermiddagen.
Nu svider det i pannan …SF måste inhandlas å det snaraste.
bless bless hälsar kvinna.

2 thoughts on “Äntligen

Kommentera

