Skippar Blåkulla i år

Håret är i och för sig väldigt passande för en tripp till Blåkulla, alldeles jätterisigt och står rakt ut åt alla håll. Tiden räcker inte till bara!
I går morse åkte jag ut till Lotta för en promenad runt Ragnhildsborg med omnejd. Hon var inte riktigt klar när jag dök upp så jag trippade in i hennes kök för att dricka lite vatten och blev lite full i skratt.
Det är inte alla som har ett sopnedkast i köket, Lotta har … funkar bra att hänga saxar på!
Blåsippor i backen står, niger och säger att nu är det vår!
Sen efter en tvåtimmars prommis åkte jag hem svidade om och hämtade mo vid grinden. Lunchade på stan gjorde vi, på Castello i Lunagallerian. Mycke mat hade de, svårt att bestämma sig var det men det blev en tacotallrik till slut. Efter vår tvåtimmarslunch åkte jag hem och vilade upp mig inför kvällens handling av påskmat. Vi var inte ensamma och shop express var inte shop express, det var rena rama kaoset.
Det slutade med att vi ställde oss i en snigelkassa, på 10 minuter hade vi betalt och kunde lämna ett Coop i kaos.
Till sist!
I morse ringde telefonen, såg att det var dotter som ringde. Vad har hänt nu då? Hon ringer inte på morgonen om det inte är något särskilt. Fylld av onda aningar svarade jag och mycket riktigt, dotter behövde ha hjälp.
Nu ligger hon här och sover ut efter ett jobbigt nattpass.

Glad Påsk till alla utom buset!

3 thoughts on “Skippar Blåkulla i år

Kommentera

