En tur i skogen

I dag är det söndag och än har jag inte gjort något vettigt … vilodag kanske!
I fredags då jääsiken var jag på långpromenad med mig själv och Cyndi Lauper i öronen.
Kvinna styrde fötterna mot skogen, hittade en bit
sörmlandsled … den tar jag, här ska ju gå´s länge!
blåa blomster överallt i skogen och vita med för den delen.
Inte bara en bit sörmlandsled utan motionspår också.
Ingen risk att kvinnan kommer vilse, plötsligt var skogen väck och värmeverk i vägen.
Nåja jag visste ju i alla fall var jag var, så det var bara vika av och fortsätta irra på i skogen.

Sista biten, utefter nynäsvägen, är bara sååå tråkig och bullrig. Cyndi L hade inte chans. Promenixen slutade på 8.2 km och 1.5 timme var jag ute.
I går lördag, åkte vi till IKEA med dotter. Hon skulle köpa stolar till matbordet som hon fått av sin farmor.
I kassen är det ljus, ja inte bara ljus, stolsöverdrag och servetter också.
Stolarna passade jättebra till matbordet … kvinna undrar varför hon inte tog en bild på det … Dotter bjöd på mat som jag lagade medan Iceman och dotter satte ihop stolar. Ugnstekt lax med romsås och potatis, gott!
På kvällen när vi kommit hem satte vi oss ute på altanen under markisen och infravärmen på, så mysigt.
Vi drog ner solskyddet också, boade in oss ordentligt gjorde vi. Efter tag blev det riktigt varmt och skönt.
bless bless  hälsar kvinna

Kommentera

