Nu jäsingen

Har gumsen lammat!
Kvinna har fått en förfrågan att komma med på bakluckeloppis, ville jag kanske följa med? JA, men vad kul …. fast jag har nog inget jag kan sälja sa jag … – Haha, sa K, det har du visst, om du tittar efter lite…! Så efter lite funderande, öppnande av skåp och rafs i gamla påsar … Kvinna har ju en hel del jag vill bli av med. Kläder, garner av alla de slag, dukar jag inte vill använda längre, gardiner som aldrig används, kaffemuggar, böcker, väskor … och en ryggsäck som det står AZ på! Den är billig …!
En blå glasskål, ljuslyktor … ja allt är till salu. Inte skarvdosan, den råkar bara ligga där. Tänk vad lite det behövs för att få tillbaks gnistan. Sen funderar jag på om jag haft mani på prydnadskuddar … hela klädkammaren är full av prydnadskuddar, gröna, guldiga, svarta, röda. Inte så konstigt att det är fullt där inne. Lite synd är det att jag inte har några pulsvärmare eller ragger som jag kan sälja också men det får bli en annan dag. Växelkassa, klädställning, ett bord, en stol att sitta på, kaffetermos och en stor sol skall packas ner. Sen så, kom och köp! Billigt billigt, AZsäck Xtra billig!
Exalterad kvinna kan inte bärga sig, hälsar bless bless. 🙂 Måste leta efter mer saker som går att sälja … bless bless

One thought on “Nu jäsingen

Kommentera

