Midsommar´n är över men inte sommar´n

Det är väl en sagolik tur att sommaren fortsätter fast midsommarhelgen är förbi, kvinna lär sig samma sak varje år – sommaren håller på ett tag till …! Sillunch med mamma, son1, Iceman och kvinna. Inget midsommarfirande utan sillunch! Å den lille! Våra planer fick i sista stund ändras då vår kompis ringde och ställde in kvällens party, hon hade åkt på tung förkylning så mamma och son1 blev kvar till kvällen.
När vi satt och åt kom den här grandiosa fjärilen förbi, jag hade tur som fångade den på bild, för någon fladdrigare fjäril har jag aldrig sett. Vi har artbestämt den till Makaonfjäril!
Löste melodikrysset i vanlig ordning gjorde vi förstås. Iceman hade scannat in kryssrutan så att vi fick en varsin att rita på.
I dag cyklade vi till Rönninge centrum och köpte glass.
Jag tänkte att skulle fota glassen men jag hann inte. Där satt vi på en parkbänk och tittade på folk och pratade om att när vi cyklade till Rönninge förra gången, stötte vi på Pernilla … i dag träffade vi på Åsa minsann. Rönninge är inte så stort och väldigt många AZmänniskor bor där, så det är nästan konstigt att inte träffa på någon som känns igen.
Kärringhondan fick slita ont idag, nyservad som hon var gick det som på räls till Rönninge. Att sen kvinnan har ont i baken har ingen roll, ringrostig som hon är.
Till sist
mina pioner är på G, grannens har redan slagit ut och är mycket finare än mina. *Suck*
bless bless hälsar kvinna

2 thoughts on “Midsommar´n är över men inte sommar´n

Kommentera

