Börjar vänja mig med suddig värld

Ja livet har blivit mer och mer suddigt på sista tiden. Skitjobbigt var det först men nu börjar jag vänja mig. I bland prickar jag däremot rätt och allt blir glasklart för en stund. Nya glasögon, läsögon, har jag skaffat för ett tag sedan. Mina gamla läsögon passar jättebra till datorpyssel och annat krafs, sen sitter de på näsan hela tiden och jag går omkring och undrar varför allt är suddigt. Till denna suddiga värld ger jag min optiker skulden, hon tyckte inte att jag behövde nya progressiva, utan det skulle räcka bra med nya läsögon. Men mitt vänsteröga får `spatt´ när jag sätter på mig mina progressiva så då får det bli suddig värld. Men som sagt, kvinna börjar vänja sig …

Annars då? Underbart väder i dag, fast det är lördag.

Arbete i trädgården blev det av dagen, ja efter melodikrysset förstås, ingen solstol eller TV. Det är märkligt vad mycket skräp (läs trädgårdsavfall) det går att få ihop i min lilla trädgård.

Iceman byter ut fler trasiga stenar på uppfarten, nu blir det som nytt igen och Iceman lär aldrig mer hacka is vintertid på vår uppfart.

Njuter av kvällsolen med ett glas bubbel, älskar verkligen kvällsolen!
Kvinna, nöjd med dagen, hälsar bless bless!

Kommentera

