Ogott?

Ja vad säger man när mat inte är god? O så gott? … Så ogott …Inte så gott, annorlunda smak… Kvinna gick på ogott!
Förra helgen hade vi vänner över på mat, vi fick en flaska vin av dem, en Pinot Noir, vin som passar till fisk eller ljust kött. I förmiddags letade kvinna efter recept till kvällens goda middag, med Pinot Noir att dricka till…! Jag gick in på systemets hemsida och hittade ett, i mitt tycke, spännande recept. Vi stod i startgroparna för att åka till Ikea så då kunde vi lika gärna handla på Ica Kvantum som jag tyckte så mycket om tills i dag! Fiskdisken med det stora urvalet, finns alltid mycket att välja på där! Grymt besviken blev jag. I stället för gös blev det torskfilé, full med ben! Ajajaj, hatar ben i fisk, så den lilla plattången från verktygslådan åkte fram och minst 25 små ben plockades ur torsken, ska då aldrig mer göra mig besvär att handla på Ica Kvantum!
Ingen gös och torskfilé full i ben, nej tack!
Torsk är snarlik gös inbillade jag mig och höll mig till ursprungsreceptet i alla fall. Jag vet inte om det var så god idé! För det blev fan inte gott men å andra sidan, när kvinna läste receptet tyckte jag det verkade skumt med chokladtäcke på fisken … Å det kan jag berätta, det var inte gott!Men fruktsalsan var god även fast den enligt receptet skulle innehålla både nektariner och jordgubbar, jag ersatte med persimon och äpple. Chokladtäcke på fisk är inte att rekommendera!
Vinet var i alla fall gott!
Bless bless hälsar kvinna!

Kommentera

