De är kul på jobbet!

Om jag ska sammanfatta första veckan på nya jobbet… Det har varit jättekul, jobbigt (helt slut på kvällarna), för mycket kaffedrickande (det är riktigt kaffe, inte sånt där automatkaffe) väldigt mycket matlagning, både lunch och middag, gjorde min första veckomeny i går inför helgen och nästa vecka, kommer den att gillas eller blir det anarki? Har blivit kallad för ”morsan”, ”min tjej” och har bl. a. fått höra att ”fan vad bra att du är här”, ”Jag kan inte banta när du bakar så här god kladdkaka” mm. Nu har jag precis insett att det faktiskt är fredag och jag är ledig i två dagar och kommer någon ihåg att ta fram köttfärsen ur frysen på söndag och sätta in den i kylen så att den hinner tina till måndag lunch? Jag måste nog ringa dit på söndag och kolla att det blir gjort … I går glömde jag att ta fram falukorven ur frysen till dagens lunch, innan jag gick för dagen, tina snabbt alltså. Fyllde ena diskhon med vatten, en stor diskho med stängningskran under diskbänken. Att stänga igen kranen gick bra men sen skulle jag tappa ur vattnet och fick hela skiten (röret) i handen och allt vatten rann ut på golvet. Golvbrunn? Nope, det blev till att ta fram golvmoppen.
Bless bless hälsar kvinna

2 thoughts on “De är kul på jobbet!

Kommentera

