Längtar

Jag längtar efter sol och värme, jag vill ha vårvärme. Jag är så less på detta nu. Jag vill ut och gräva i rabatterna, köpa nya blommor. Åka till Zeta´s vill jag göra, köpa rosor som inte har bladrost. Skjuta rådjuren som har ätit upp mina penseer på framsidan vill jag också … att jag aldrig lär mig! Får väl köpa påskliljor då! Våren är på G, tranorna är här och många andra fåglar. Mina fåglar utanför fönstret inreder sina bon för fullt, tyvärr tror jag också att vi blir grannar med en nyetablerad skatfamilj i vår. Har väl inte riktigt klurat ut var de eländiga fåglarna bygger sitt bo än men det är i närheten, det är jag säker på.

I går träffade vi före detta jobbarkompisar på en restaurang här i Sö´tälje, alltid lika trevligt att träffa gamla kändisar och få höra vad de gör nu för tiden. I dag är det lite lagom segt i skallen kan jag erkänna.

Till sistIMG_0015Mina väldigt sent sådda chilifrön växer och frodas, en del har jag planterat om i lite större kruka medan andra precis har kommit upp ur jorden. Jag fick fröerna av en kille från Chiliklubben på Facebook. Jag slängde ut en förfrågan om fröer och fick svar direkt och några dagar senare hade jag fröerna i brevlådan. Nu växer det olika chilisar med olika hetta i mitt ”lekrum” och jag är så nyfiken på om det hinner bli frukter på dem innan vintern är här igen.

Kvinna hälsar bless bless

Kommentera

