Rabatterat

Nu är den klar rabatten, som jag ville göra om. Vi for i väg till Zetas efter frukosten och handlade plantor, många plantor, hela kärran var full.
IMG_1891 Hela blomkärran full av växter men nu ser det inte mycket ut. I alla fall så blev det 4 röda rosor (Ingrid Bergman) 3 luktpioner (Sarah Bernhard) rosa! Luktärt i bakkant också rosa, lite nyfiken på hur det kommer att bli med den färgkombinationen. I framkanten satte jag lavendel och i ena änden av rabatten stoppade jag ner några flox, Carolina Rosalinde, lilarosa. I mitt huvud så är det fint i alla fall, vi får väl se.

IMG_1894Som sagt, det ser inte mycket ut för världen men det växer väl till sig och det väsentliga är att det är samma höjd på rosor, pioner och floxen. Lavendeln får jag nog köpa fler av men rosorna och pionerna får det nog trångt vad det lider. Rosenvialen (luktärten) är tänkt att klättra utmed armeringsjärnet och ståltråden och den sprider sig med utlöpare. Fortsättning följer …
På baksidan ska befintliga erbarmliga rosor grävas upp och kastas och i stället ska där ner Iris, Solbrud och något mer som jag inte riktig vet vad det blir än.

Till sist

IMG_1887Rådjuren har missat mina krokusar i år, jag har fullt av dem i rabatten på baksidan.
Kvinna, som nu är ledbruten och går med krokig rygg, hälsar bless bless.

Kommentera

