Hon fick mig på fall till slut

Äntligen lördag igen och utan massa måsten, bara roligheter. Som att göra av med pengar till exempel. Jag tar det från början … Roligheterna började redan 09.15, min mobil ringer och när jag svarar får jag höra ett långt Heeeeeejjjj i andra änden. En piggelin liten kille på 2 år ville prata med farmor minsann, Bastian pratade en massa i mitt öra och kvinna förstod inte ett jota, tur att pappan var med på ett hörn och översatte. Pappan hade för övrigt blivit väckt väldigt tidigt av en redig käftsmäll från den lilla busen.
Nästa rolighet var ju så klart melodikrysset som i dag var extra roligt, för det var lite svårt … men bara lite! Så, efter mellokryss var det dags att bege sig ut på tur. Bensinstationen blev 1a anhalt, där rök första ”lusentappen”! Så vidare till Plantagen för att köpa odjursmedel och pumpspruta, kvinna har fått skit på nyplanterade rosenbuskar, grr! Vidare till damen som till slut fick mig på fall, skodamen, hon importerar skor och inte vilka skor som helst utan Pons från Menorca. Härliga sköna sommarskor och inte kunde kvinna nöja sig med bara ett par, nix det blev två par.
IMG_1970Skorna ser inte mycket ut för världen och ska jag vara ärlig så tyckte jag de var skitfula från början men sen har jag sett skorna på fötterna på folk och tyckte att de såg ju inte så tokiga ut ändå. Å så måste jag ju erkänna att de är förbannat sköna att ha på fötterna. Sommarsko no:1 i kvinnas värld. Ja, och där försvann ännu mer pengar!
Vi fortsatte vår färd till COOP, handlade lite nödvändigheter och så gick vi till Media Markt, Iceman skulle köpa ny telefon, en smartphone minsann men den som Iceman ville ha fanns inte hemma, stor suck. Telefonen är beställd och nästan betald och kommer hem på tisdag, sen får jag väl smsa till Iceman när jag vill prata med honom på kvällarna.
Till sist!
När vi parkerade på COOPs parkering så var där fullt med gamla fina bilar,
IMG_1969mullrade gott gjorde det och borta var dom när vi kom ut från bolaget, där ännu mer pengar lämnade vårt bankkonto.
Måste ju berätta att det runnit in lite pengar också, med betoning på lite!
IMG_0047Morsdagspresenten blev en Vinstlott som nu är utbytt till 3 nya … Vem vet, kanske vi har ett fett bankkonto strax, måste bara skrapa de nya lotterna först. Skulle inte säga nej till 100 000 i månaden i 25 år!

Hur som helst, kvinna är nöjd med dagen och sitter och njuter av en öl på altanen, under markisen i regnet med Pons på fötterna 🙂
Bless bless hälsar kvinna

Kommentera

