Ensam hemma

Men så skönt, då har du massor av egentid, sa svärdottern. Hm tyckte kvinna, vadå egentid, det har jag ju hela tiden ju …! Det är väl så när en är småbarnsförälder, fullt upp hela tiden och aldrig har den där egentiden…! Iceman är på Gotland i dagarna tre, stack iväg i går morse tillsammans med sina kollegor på konferensresa. Kvinna ska klara sig själv, sova själv, vakna själv, hämta tidningen, larma av, larma på … inte kliva in i larmat område innan det är avlarmat osv … inget morgonkaffe får jag heller. Så … när väckarklockan äntligen fått liv i mig kliver jag upp och ställer mig i duschen och vaknar där. När jag väl kommer ut från duschen är det ett jäkla liv i sovrummet, väckarklockan står och hoppar av ilska för ingen har stängt av alarmet. Påklädd och redo för avfärd ser jag ut mot altandörren, undrar hur mina blommor klarat natten, tar ett steg in i larmat område … aouch, jag har inte larmat av … ja ja ok, shit happen´s. Kom i alla fall i håg att larma av innan jag hämtade tidningen.
I går kom min lilla prins med parenteser på besök, kvinna plockade med sig pizza på vägen hem, för laga mat hade jag gjort hela dagen, så pizza fick det bli.
Oj vad han pratar nu den lilla busen, långa meningar och farmor fattar nada, men mamman och pappan gjorde det, så de fick översätta. Den lille mannen saknade Iceman, talade om för farmor att ”Halle inte hemma (skakandes på huvudet) …  han kommer sen”
IMG_1979-001Allt ska utforskas i synnerhet trappor!
Det var gårdagen det, i kväll när jag kom hem ringde jag dotter och fördrev tiden en stund. Sen när jag satt där ensam på altanen och tänkte på tider, när mina juveler var små som nu är förbi, fick jag en idé …! Varför inte fota lite …
IMG_1987För ca 25 – 30 år sedan tog kvinna en liknande bild av schampot Respons ståendes på en klippa med sjön och en båt i bakgrunden. Då hade jag systemkamera av något märke, nu idag, blev det balsam och min iPhone istället … jodå jag ser detaljer jag borde ändrat på … håll till godo i alla fall!
Bless bless hälsar kvinna

One thought on “Ensam hemma

Kommentera

