Vecka till ända

Nu är det långledig helg, det tycker kvinna om men samtidigt gillar jag det inte. Snor som en tätting på jobbet … Alltså jag stjäl inget, om nu någon skulle få för sig att tro det, jag lagar mat! Till hela helgen, så att de som jobbar bara har att värma maten och på sin höjd koka potatis, då kan det bli att kvinna ibland snor omkring som en skållad råtta! För jag måste göra det och det och det, inte glömma ditt eller datt … Just nu så går hjärnan på högvarv också, planerar och lägger beställningar till de veckor kvinna har semester. Det är sjukt jobbigt och jag är skitstressad, samtidigt vet jag ju att det kommer att ordna sig till det bästa. Men ändå, det stör mig att behöva vara borta från jobbet samtidigt som jag vill åka på semester, vara ledig, koppla av med familj och vänner! Så, nu har jag gnällt lite och jag kommer att släppa taget om jobbet när jag har semester …!

Annars då!
I går morse när jag tittade ut över tomten på baksidan såg jag något som jag inte sett förut, en svamp i ”stenpartiet”! I kväll tog jag mod till mig och tittade närmare. Mycket riktigt, nog fan var det en svamp allt, bara så där! Poff!!

20140605-205836-75516510.jpg
Icke ätbar, jag bestämde den till att vara en flugsvamp!
Till sist!

20140605-210035-75635419.jpg
När kvinna inte granskar svampar så gör jag detta, i kväll i alla fall, Iceman dricker en Lagunitas Pale Ale och surfar på datorn.
Bless bless hälsar kvinna!

2 thoughts on “Vecka till ända

Kommentera

