+poäng

Kvinna är så trött så trött, känner sig utarbetad minst sagt. Ännu värre blev det när jag började tänka på morgondagen med varuleverans på agendan. För två veckor sedan slutade varuhissen att fungera. Hissen, som sitter på utsidan av huset, använder jag för att köra upp matleveransen till köket, hade gått sönder på grund av yttre åverkan. Reparatör tillkallades och de konstaterade att reservdelar behövdes. Suck, det var för två veckor sedan, i förra veckan var gubbarna där men hade fått fel reservdel. Suck igen. I dag ringde jag hissfirman och undrade lite lätt var grejen tagit vägen. Det visste inte reparatörkillen så jag bad honom snällt och vänligt att undersöka saken för jag orkar inte en dag till utan hiss och i morgon får vi en stor leverans och jag måste bära upp alla varor om hissen inte fungerar. En timme senare ringer killen och berättar att grejen hamnat i Stockholm men att de skulle antingen buda grejen till Södertälje eller så skulle de åka upp själva och hämta grejen sen skulle de komma och fixa hissen. Kändes lite bättre sen kan jag berätta.

Till middagen lagade jag bruna bönor med fläsk, hemkokta bönor givetvis. Det kom förbi en kille och och sa: Silvia, av alla ställen jag varit på – och det är många, är du den som lagar godast mat! Är det potatis till fläsket? Äter du inte bruna bönor, sa jag? Han skakade på huvudet. Självklart satte jag på en kastrull med några plugg. En riktig charmknutte den där nissen. Det spelar ingen roll hur trött jag blir, jag gillar mitt jobb i alla fall!

Till sist!
Kärt barn har många namn ….

Kommentera

