Jag är en spinnare

I dag körde jag hårt, riktigt tufft var det och kul förstås. Tisdagspassen är de roligaste spinningpassen, ledaren har lagt upp passet annorlunda än mot de andra passen jag går på. Det är tre etapper med tre låtar och en minuts fri cykling mellan varje etapp. Kvinna gillar´t! Känns som kvinna är lite mör i låren, i dag var jag lite mör i rumpan efter gårdagens corepass men det märker jag inte av så mycket längre… Ok, jag är ärlig och erkänner att låren bränner satan 🙂 Ja, och rumpan lite grann också då. Känns bra, bara bra. På torsdag är det dags igen! Sen börjar jag att fundera, hur 17 kan något så tråkigt bli så roligt? Jag köpte mig en träningscykel för cirka 10 år sedan, trampade några gånger på cykeln innan jag började att använda den som klädhängare, till slut sålde jag den. Nu mer tycker jag, som ni förstår att det är skitkul att cykla som en idiot utan att komma någonvart.

Till sist då
I dag blev min mamma bestulen på sin rullator! Hon och några vänner till henne var hembjudna till en gemensam bekant i Södertälje, när de kom fram till vännens hus låste de in rullatorn i vagnsförrådet, åkte upp till lägenheten och när mamma skulle åka hem igen var rullatorn borta. Någon med nyckel till förrådet tyckte väl rullatorn var bättre lämpad för någon annan än mamma, som har svårt att gå utan stöd, trillar lätt omkull och kan inte ta sig upp på egen hand. Jag blir så trött, varför ska man ge sig på äldre människor, de har det jobbigt nog ändå.
Bless bless hälsar irriterad kvinna

Kommentera

