Ekorr´n satt i granen …

…skulle skala kottar, så fick han höra barnen … osv. Fast han sitter inte i granen, han sitter ju i tallen. … Hoppa han från tallegren, skadade sitt lilla ben och den långa ludna svansen… och nu har jag den visan i skallen resten av kvällen.
Ekorre 17 mars-1
Skalar en kotte gör han i alla fall. Det ser ut som han har använt en krustång på öronen, kanske är det en tjej …
Ekorre 17 mars-1-2
Söta små krabater det där.
Klätterhortensia 17 mars-1
Dagens bild då, galet hög ISO men jag lägger ut den i alla fall. Jag hade automatisk ISO inställd, inte bra. Kameran fick för sig att ISO 1600 passade bra, blir mycket brus då, inte kul. Fick dra ordentligt i spakarna i Lr för att få till det något sånär. Fortfarande är det en klätterhortensia som är dagens bild, har inte ångrat mig än. I morse hade jag inte tid att blogga före jobbet, kvinna skulle på brandutbildning på brandstation här i tokstan, släcka bränder minsann, det var kul. Innan vi släckte bränder på gården fick vi gå in i vagnshallen och titta på bilarna. Facit var med också, han var helt överlycklig. Hoppade omkring bland all utrustning och sa åt mig att ta kort på honom. Kvinna varnade honom att jag skulle lägga ut bilderna på bloggen men det tog han med en axelryckning och sa bara: jag är van.

Så med det hälsar jag bless bless

2 thoughts on “Ekorr´n satt i granen …

Kommentera

