En galen dag

Kvinna är galet trött. Var på jobbet galet tidigt i morse, halv åtta för att vara exakt. Dels var det möte som började kl åtta och två smörgåstårtor som skulle garneras. Vi, personalen, tänkte festa till med smörgåstårta så här före påskhelgen. Jag och en till åkte och handlade ingredienserna, sen slängde jag ihop dem under dagen i går och i morse garnerade jag dem innan mötet. De blev galet goda och toksnygga, om jag får skryta lite. Inget proffsjobb direkt … eller? 😉

IMG_1988

Galet goda … ja, det har jag visst redan sagt.
Därför hann jag inte med något bloggeri i morse, inget fotande heller, vilket kvinna blev lite galen på när jag fick se att domherren var på besök vid fågelladan, han är ingen kommervarjedagpippi direkt. Fasen så ilsk jag blev. Jag har inte tid med dig nu tyckte jag men han satt lugnt kvar och gäckade mig näst intill vansinne.
Halv sex var jag klar på jobbet och galet trött. Ont i fötterna, slut i huvudet och körde slut på blastern (nedkylningskylen) gjorde jag också. Den tycker inte om att bli överbelamrad med för mycket varm mat på en gång. Nu sitter jag här och funderar om jag glömt något. Jag har talat om var chokladen finns … skrivit en lång lista på vad som är färdiglagat och vad som behöver tillagas, det räcker väl? Ja och hittar de inte grejerna så finns de väl inte, eller? Nog om jobb, över till dagens bild.

klätterhortensia 24 mars-1

När jag kom hem i skymningen riggade jag kameran med ringblixten och ut i till Klätterhortensian. I dag har jag lärt mig att foton kan bli gryniga även med lågt ISO värde. Det är en hel vetenskap det här. Kvinna blir galen och fattar ingenting.

klätterhortensia 24 mars-1-3

Men lite kul är det att dra galet mycket i spakarna i Lr, så där så det blir förskräckligt överdrivet på alla håll och kanter. Galet mycket kan jag tycka men kul.
Galen kvinna hälsar Bless bless

One thought on “En galen dag

Kommentera

