Påskafton

En tom dag enligt kristen tradition. Jesus ligger i graven och lärjungarna har låst in sig av rädsla för dem som avrättade Jesus. Allt enligt Wikipedia!
Min dag har inte varit tom, tvärtom, jag har fyllt den med diverse fotograferande. Min tanke var att jag skulle promenera ner till kanalen och mata änderna med brödkanterna som blev över från smörgåstårtan jag gjorde härom dagen. Ryggen tänkte annorlunda så jag beslöt att ta bilen till Sydpoolen och promenera därifrån. Kvinna har fått ryggskott, igår kom skottet smygande, det blev till att droga ner sig med några panodil och ytterligare några till i natt så jag kunde sova vidare. Det är ju själva den också när jag är ledig, jag vill ju cykla, ut och gå, kratta löv men icke. Det är till att ta det jäkligt lugnt. Premiärturen på cykeln får vänta ett tag till.


Kortare promenader orkar jag i alla fall och köra bil går också bra, det är värre att ta sig ur bilen.
Änderna blev överlyckliga när jag kom med bröd, ja nästan alla då.

Till dagens bild!

Nu har det börja hända lite mer lite överallt på Klätterhortensian. Facit fick vara med i dag, det var länge sen nu, jag har nästan glömt bort honom.

Till sist: ett vårtecken …

Spindel 26 mars-1

De äckliga åttabeningarna har kommit fram, funkar att ta kort på dem men inte mer än så.
Bless bless

2 thoughts on “Påskafton

Kommentera

