I dag är ingenting bra

Alltså, när jag gnällt över träningsvärk förr visste jag nog inte vad träningsvärk är för något. Nu pratar vi träningsvärk from hell, tack vare kettlebell.
Mitt te är slut så jag har bestämt mig för att cykla ner till stan och köpa mer te. Iceman tyckte jag skulle ta en provrunda på cykeln här hemmikring först, bra gubbe det där. Nu pumpar han cykeln åt mig så jag kan ta en provrunda.

Jag tog kameran med mig till jobbet i går, tänkte fota skatorna i trädet utanför. Det blev inte ett enda kort på några skator, de höll sig borta hela dagen (så klart de gjorde). På väg till bilen efter jobbet hittade jag ett gäng talgoxar istället.

Talgoxe 8 april-2

De fick väl duga fast de inte är skator … Fåglarna hemma håller sig borta när kvinna är ute med kameran. I dag kom Måns nersmygande så jag fort ut med kameran och knäppte två bilder, så snopen jag blev när det inte blev några kort och insåg att minneskortet satt i datorn. Sa ju det, idag är ingenting bra!

I går läste jag ett inlägg i en grupp på facebook som jag inte riktigt kan släppa. Kvinna tog väl illa upp eller något. Det var i korta ordalag ett påhopp att det bara publicerades ”gulliga bilder” i den gruppen och om att vi som bara tog ”gulliga bilder” lever i en såpbubbla och inte vill se verkligheten som den är. Visste vi inte att självdestruktiva människor också kan vara vackra?
Så efter att jag sovit på saken har jag kommit fram till att jag tar faktiskt alla möjliga olika bilder men lägger bara ut ”gulliga bilder”! Utom nu då!
Utefolk-1
Detta är inte taget i Sverige! Det är inte några jag känner! Jag är en samlare av olika bildobjekt, brunnslock t.ex. eller varför inte brandposter, eller som här ovan, utsatta människor. De förmedlar något, ibland brister mitt hjärta i bitar när jag ser vad jag ser. Hur blev det så, varför hamnade de i den här misären, vilket helvete får de utstå dagligen, vill de egentligen leva på det här viset?? En sak vet jag i alla fall, vackra är de inte.
Jag kan fortsätta länge men jag sätter punkt här och släpper taget om inlägget på facebook.

Till sist, dagens bild(er)!

Jag klarade inte av att bara välja en bild! (Sa ju det idag är ingenting bra!)
Nu ska jag ut och testcykla, bless bless.

2 thoughts on “I dag är ingenting bra

Kommentera

