Det är lördag!

Som jag längtat till i dag. Inget inplanerat, bara slappadag. Första halvtimmen i morse gick åt till att leta efter ett objektiv som jag förlagt. Drog ut varenda låda i hela huset, fanns ingenstans. Har jag varit så slarvig att jag glömt det någonstans? Näe, det är omöjligt … Leta, leta, leta, till slut hittade jag det! Låg bakom en kudde i en fåtölj. Nu har jag lärt mig att lägga tillbaks grejorna på sin rätta plats direkt.

Så gick jag ut i trädgården och fåglarna flög sin kos direkt när jag låste upp altandörren, ska nog sätta mig därute på vakt vid tillfälle.
Inte hittade jag så mycket att plåta heller, fantasin tog väl slut när jag letade efter objektivet.
En julros blev det i alla fall!
Vinterros-oredigerad 23 april-1
Oredigerad bild

Vinterros-beskuren 23 april-1Lite beskuren bild på julros, varför i hellskotta heter den julros för? Jag har döpt om den till vinterros, så det så!

Vinterros-beskuren 23 april-1-2Ännu mer beskuren vinterros! Canon 50 mm 1/200 sek f4.0 ISO 100 Kvinna tycker den i mitten är bäst, ja om ni undrar alltså.

I går kväll uppdaterade jag bloggen, det var välbehövligt. Har legat efter där kan jag berätta och det tog hela kvällen men nu är den lite mer ”up to date”!

Till sist, dagens bild

Klätterhortenesia 23 april-1

Bless bless

One thought on “Det är lördag!

Kommentera

