Droppen dripp dipp depp

 

Ja, jag känner mig inte på topp direkt, har nog fått en släng av en dipp eller rentav en dropp kanske en dripp, eller vad det nu kan vara . I morse frös jag som en liten hund utan päls, sen kom värmen i min lekamen … nej det är inte övergångsålder vi pratar om här, den är förbi för länge sedan. Värme så pass intensiv att kvinna måste bara öppna fönstret i köket (på jobbet)! Det kunde gått åt pipsvängen så att säga. Spärren som håller fönstret i halvöppet läge satt inte på plats, fönstret öppnas i överkant för att sedan luta in i köket. Som tur var kände jag att fönstret var tyngre än det normalt brukar vara när jag öppnat det vid andra tillfällen. Tänk om jag vridit om handtaget och släppt taget, då hade kvinna varit full av glas nu … och ännu mer dippad! Jag är dippad, inte deppad … Om en människa är deppad så mår personen inte så bra men det gör jag, jag mår skitbra… Jag känner mig bara lite emlig, så jag är bara dippig. Kvinna är i alla fall så dippad att hon gav fan i kettlebell kursen som var i kväll och det blir det ju inte bättre av kan jag berätta, min dipp alltså. När Iceman kom hem från jobbet åkte vi en sväng till Intersport, kära mannen ville shoppa lite nya träningskläder! Ojdå, tänkte jag, att shoppa kanske botar min dipp, så jag följde med. Det gjorde det inte! Har fortfarande kvar min dipp. När dippen är i kroppen är det tungt, den väger flera kilo, som en kettlebell ungefär. Är dippen kvar i morgon ska jag svinga bort den.

Kommentera

