Effektiv dag

Inget kryssande i morse, kände inte för det. Kvinna hade fokus på trädgården i stället. Det känns bra, tycker vi har hunnit med mycket i dag. Påtat i trädgår’n, farit till Plantagen, handlat på Coop, besökt mamman i  mitt liv. I kväll ska vi premiärgrilla för i år, skippar allt vad brasor heter Valborg till trots, det har jag fått nog av. Tog en runda på min pygmétomt i morse och tog de vanliga bilderna och här kommer de.

Vintergröna 30 april-1
Vintergröna i bokeh, nästan bara suddigt men jag gillar´t

Vintergröna 30 april-1-2

Lite förgrundssudd också, helt ok.

Pärlhyacint 30 april-1-2
Gillar färgkombon och suddet

Pärlhyacint 30 april-1
En insekt gömmer sig, fick aldrig fatt på den …

Till sist, dagens bild

Klätterhortensia 30 april-1

Nu är han på G min lilla knopp.

Bless bless

 

Kommentera

