Angående en hel del

I dag har kvinna fasligt mycket att blogga om. Vi kan ju börja med min cykelspaning! Att fara fram på cykelvägarna som ett jehu låter sig inte göras, åtminstone inte hela tiden. När kvinna ändå lyckas göra det, fara fram som ett jehu alltså, är det bäst att hålla ögonen på cykelbanan i stället för att glutta utefter sidorna efter objekt att fota (jodå, kameran är med) annars finns risk att krocka med en annan fartdåre till cyklist. Nu gick det bra och jag har lärt mig något! Sen vill jag passa på att förklara för dagens ungdom att ett pling-pling med cykelns ringklocka betyder inte att man ska göra ett utfallsteg mot den plingande cyklisten, utan man ska helt enkelt flytta på sig om man inte vill bli påcyklad! Nästa gång väjer jag inte undan – pojkspoling! Gångtrafikanter med lurar i öronen hör inte cykelns ringklocka och traskar gärna lite hur som helst på den gemensamma gång och cykelbanan, svåra att köra om alltså men det går med lite list och fartsänkning. Ja, det var dagens cykelspaning på totalt 4.7 km i morse och 9.7 km i kväll, kvinna var inte helt slut efter kvällens cykeltur men svettig så det räckte, måste hitta en ännu längre väg hem, eller mer uppförsbackar …
Som vanligt när kameran är med så har jag ju fel objektiv påsatt, så det blev inte så bra bilder då men några kan jag nog publicera trots allt.

Jag kom med i 365+1 Foton, Fotoutmaningen jag vill deltaga i, så nu jäklars har jag ett hästjobb framför mig. På något vis måste jag hinna ifatt de som varit med från starten 1/1-16, har för mig att jag läst att det går att lägga ut flera temabilder samma dag, så jag kör på, allt för att komma i fatt.
Duva i skyn 3 maj-1
3 (av 365+1) 237 På avstånd En duva långt där borta …

Jag tar väl en till när jag ändå är i farten
okänd 3 maj-1
4 (av 365+1) 10 Anonym Hujeda mig, fota okända människor på detta viset men jag gillar´t

Så en till
Södertälje kanal 3 maj-1
5 (av 365+1) 99 Hemstad, jepp Sö´tälje är kvinnas hemstad, här är jag uppväxt och hit flyttade jag tillbaka efter att jag bott i 19 år i Strängnäs kommun. Att flytta härifrån igen skulle jag inte ha några problem med, problemet är vart vill jag flytta i stället? Ja ja, det är inte aktuellt så länge båda två jobbar i stan i alla fall, nog tänkt om det.

I morse klantade jag till det igen med mitt te! Älskade Iceman ställer alltid fram tekopp och tekula till mig på morgonen och när jag kommer ner fyller jag tekulan med mitt gröna te och ställer ner den i muggen, fyller på hett vatten och går ut och fotar dagens bild mm. I morse glömde jag en viktig detalj …

Tekula 3 maj-1
Teet! Det tog en stund innan jag förstod vad som var fel …!
Till sist, dagens bild
Klätterhortensia 3 maj-1
Lite annorlunda, eller hur? Den vanliga avbildade knoppen befinner sig i bakgrunden bakom bladet till höger.

Bless bless

 

2 thoughts on “Angående en hel del

Kommentera

