Kristi flygare dag

I dag for han till himlen, Jesus, inför sina apostlar och det firas alltjämt, fast det var många mååånga år sedan och kvinna har som sig bör, när det är röda dagar i almanackan, varit ledig från jobbet. Aldrig fel att vara ledig från jobbet mitt i veckan, allt blir så mycket lättare då konstigt nog. Ja, vad har jag gjort då? Jo farit omkring med kameran förstås, fotat både pippis, kopulerande skalbaggar och en bäck. Sen har jag cyklat drygt en mil. Det börjar bli löjligt lätt att ta sig upp för uppförsbacken här hemma, visserligen har jag 24 växlar på cykeln men jag använder i stort sett bara 8 av dem. Så nu börjar jag fundera på backen vid Ragnhildsborg, den vore något att bita i på vägen hem från jobbet … I dag när jag tog backen vid Solvägen i Östertälje cyklade jag förbi en liten unge som frågade vad jag höll på med! Jag cyklar stånkade jag fram. Varför då? hörde jag ungen ropa efter mig … Ja varför då??  – För att det är kul förstås!
Min älskade man pratar sönder mina tankar …

Så, nu kommer bilderna, beredda?
Perforerad 5 maj-1
nr 12: 225 av 365+1 Perforerad
Vår nya Islandsflagga som vi beställde i somras när vi var på Island visade sig vara perforerad, jisses så ful, sa vi när vi fick hem den men nu hänger den där och perforeringen tänker vi inte så mycket på längre.

Miniatyr 5 maj-1
nr 13: 184 av 365+1 Miniatyr
En liten pensé som frösått sig i min skogsbacke, den är så liten, så liten!

Bäck 5 maj-1-2nr 14: 28 av 365+1 Bäck
Visste att det fanns en bäck på en tomt i Östertälje, hittade den efter en stunds letande, pratade lite med tomtägaren som var ute på tomten och frågade om jag fick fota bäcken. Det fick jag och vi pratade säkert i tio minuter om bäcken. Han berättade bl.a. att det var översvämning  i bäcken för tre, fyra år sedan och han då bodde på en ”ö”ett tag. Sen fortsatte jag cykelfärden efter kanalen och upp för backen vid Sydpoolen och vidare förbi Kusens backe, stannade vid COOP nära för att handla middag och cyklade vidare hemåt.

Skalbaggar 5 maj-1-2
nr 15: 327 av 365+1 Tätt intill
Gillar den vackra gröna metallickfärgen, i övrigt tycker jag nog de ser lite läskiga ut. Inte brydde de sig om heller att kvinna låg på mage tätt intill dem med kameran och förevigade deras kärleksstund.

Tar en till när jag ändå håller på …

Sädesärla 5 maj-1
nr 16: 62 av 365+1 Fjäderdräkt
Här skulle jag vilja ha ”Fågel” som tema men fjäderdräkt får duga. Enbent skruvad Sädesärla envisas med att skita ner våra bilar och picka i lacken, inklusive grannens bilar. Misstänks för att bygga bo under takpannorna ovanför grannens garage.

Till sist då, dagens bild. Den kan jag ju inte utelämna igen som jag gjorde i morse!
Klätterhortensia 5 maj-1
Snart, så är knoppen fullt utvecklad och då tror jag med bestämdhet att jag slutar att fota samma knopp dag efter dag.

Bless bless

 

2 thoughts on “Kristi flygare dag

Kommentera

