Cykeltokig?

Kvinna är med i cykelutmaningen för att det är kul och en utmaning till mig själv. Utmaningen taggar mig att ta omvägar till och från jobbet och gärna ta cykeln även på fritiden om jag ska någonstans. Att jag sen upptäcker Sö´täljes grönområden är en extra bonus. Nu har jag blivit än mer taggad när jag upptäckt att min chef ligger hack i häl på mig i resultatlistan. Så nu lägger jag in ett extra kol och lägger på några km på omvägen till och från jobbet. Jag har aldrig sett mig själv som tävlingsmänniska men jag kanske ska tänka om …

svanar sötälje kanal 17 maj-1
nr 60: 42 av 365+1 Drömmare
Att cykla efter kanalen ger mig sinnesro, en lisa för själen faktiskt. Jag såg ett par svanar som guppade omkring i kanalen, den som är vaken ser ut att ha tröttnat på sin kompis – ska du sova hela dagen eller?

När jag stoppat in kameran i ryggan och satt mig på cykeln kommer det en stor båt tuffande, det blev en tvärnit och sladd med cykeln och kameran åkte fram igen.

Båt i kanalen 17 maj-1
nr 61: 130 av 365+1 ingen aning
varifrån den här båten kommer, Alrek heter den i alla fall och fullastad med containers är den.

skäggdopping 17 maj-1
Skäggdoppingen har gett upp, var min tanke när jag såg henne guppa på vattnet runt sitt bo, för några ungar såg jag inte. Sen såg jag äggen …

skäggdopping m ägg 17 maj-1
Äggen ligger där i boet, allt ser bra ut men vad 17 gör hon i vattnet? Jag satte mig vid sjökanten och väntade en stund.

skäggdopping m ägg 17 maj-2
Det dröjde inte så länge innan hon klev upp i sitt rede igen och kvinna kunde sitta upp på cykeln och bege sig vidare mot hemmet sitt.

Till sist, dagens bild

Klätterhortensia 17 maj-1
Har ju sagt att jag ska sluta ta kort på min favorit snart men det vete katten om jag klarar av …

Bless bless

 

2 thoughts on “Cykeltokig?

Kommentera

