Tråkigaste dagen

Är inte torsdagar den tråkigaste dagen på hela veckan? I dag var den extra tråkig, dötråkig faktiskt. Inte blev det bättre av att jag insåg att gå på kettlebellavslutningen i kväll inte var en bra idé, min handled och mitt knä mår inte så bra efter vurpan i går morse. Cykla går bra men hålla på att svinga en 8 kilo tung klump hit och dit kändes inte som en hit. Jag satte mig på cykeln och cyklade hem i stället.
Det är konstigt det där med cykelväg till och från jobbet. Till jobbet varierar sträckan mellan 5 och 8 kilometer medan hemvägen varierar mellan 9 och 12 km, egentligen har jag 4,6 km till jobbet men den vägen är så tråkig så den undviker jag och naturligtvis har den här cykelutmaningen ett finger med i spelet. Givetvis cyklar jag numera förbi skäggdoppingen morgon och kväll.

Skäggdopping 19 maj-1
Redet har blivit förstärkt med lite grönt och några ungar syns inte till, kvinna börjar bli otålig nu!

Garageport 19 maj-1
nr 65: 57 av 365+1 Fasad
Jag fastnade för den här fasaden för länge sedan, jag tycker den är vacker på något konstigt vis, nu när jag brukar cykla förbi den om morgnarna var jag bara tvungen att föreviga den.

Bärfis 19 maj-1
nr 66: 2 av eget tema, 365+1 Färggrann
Hittade en bärfis på min paradisbuske i kväll när jag tog en kvällsrunda i min pygméträdgård, det är inte lätt att få till en bra bild på kreatur som rör på sig hela tiden. Han flyttade på sig vartefter jag flyttade på mig för att få en bra kameravinkel, ville väl inte vara med på bild kan jag tänka. Jag tyckte den hade så vacker och färggrann rygg och det här var den bästa bild jag fick till.

Lurar 19 maj-1
nr 67: 177 av 365+1 Lurar
Jepp, detta är mina lurar, jag håller på att vänja in mig med dem. På det hela taget är det en fröjd, jag HÖR! Till och med så att jag hör för bra i bland men det går att sänka volymen på dem  så det är bra men koltrasten sjunger tokhögt nuförtiden och grannens vattenfall låter galet högt.

Till sist, dagens bild

Klätterhortensia 19 maj-1

Ja, vad säger kvinna (man)? ser lika dant ut som igår, eller?

Bless bless

Kommentera

