Fredag

är en bättre dag än torsdagen måste kvinna tillstå.
Här kommer en rapport från min morgontur på cykeln: Började med att jag kollade in skäggdoppingen, ingen förändring så jag cyklade bara förbi. Cyklade förbi svanarna också men stannade till vid Sydpoolen för jag ville fota parkourparken utan ungar, ja ungskotten kanske inte vill vara med på bild, vad vet jag. Inte vill jag gå fram och fråga dem heller, då kanske de tror jag är någon slags mästerfotograf och det är jag ju inte. Tycker bara att det är kul att fota här och där. Nåväl, inga människor hoppade omkring men väl en trut, jag fick han på bild!

Inget byte där och inget byte där, vad gör jag här? Och så flög han utan att jag hann få med det på bild. Kvinna cyklade vidare några 100 meter, en skata gick omkring i gräset. Det blev ett stopp och upp med kameran igen.
Skata 20 maj-1
Fina fåglar, skatorna …

Hasiors hästar 20 maj-1
Hasiors hästar blev nästa stopp, de har stått där så länge att jag numer tycker om dem.

Hasiors hästar 20 maj-2
Inte är de vackra direkt men de hör till stan på något sätt.
 

Duva 20 maj-1
En duva låg och vilade i slänten när jag kom cyklande. När jag precis tagit fram kameran så reser hon sig, skakar sig och börja gå sin väg.

 

Duva 20 maj-1-2
Hon kan inte ge mig fingret, så hon ger mig rumpan i stället …
En liten fotnot: Trutar är maskulina medans duvor är feminina … i min värld!

Så till sist då, dagens bild

Klätterhortensia 20 maj-1

Står still liksom …

Bless bless

 

Kommentera

