Den gamla vanliga rundan

I morse var det nästan som vanligt, tog med mig kameran och temuggen ut i trädgården.
Sen jag tog min vanliga runda och inspekterade diverse olika blomster. Konstaterade att jag har en förkärlek för buskar som blir stora, jäkligt stora. Inte bra i en pygméträdgård, Iceman muttrar när han klipper gräset: I juli måste vi beskära, ”mutter mutter”! Kvinna undrar hur hon ska kunna beskydda sina kära buskar. Vi får försöka hitta en medelväg här, kvinna beskär och Iceman kommer och vill beskära ännu mer men då gömmer jag sekatören … Så får det bli!

Blåbär 13 juni-1
Hittade ett blåbär, undrar vem som plockar det först, jag eller duvan?

Skäggdopping 13 juni-1
Skäggdoppingen ruvar på sitt enda ägg. Nu har de också byggt på boet lite bättre, så kanske blir det en unge till slut.

andfamilj 13 juni-1
Andfamilj i Maren. Jag kom precis när ungarna hoppade ner i vattnet från kajkanten. Kameran hann jag inte ta fram förrän alla ungar var i vattnet. Det var i alla fall jättehäftigt att se. Ungarna väntade in varandra sen hoppade de en och en ner i vattnet där föräldrarna väntade på dem. Ingen höjdrädsla där inte!

Bless bless

 

2 thoughts on “Den gamla vanliga rundan

Kommentera

