Ja vad gör kvinna

När hon ligger hemma med ryggvärk? Akut ryggskott, det låter väl bra och jag skyller på potatisen men jag tror att det var soppåsarna egentligen … Med dryga 7000 bilder i datorn att redigera, har jag inga fritidsproblem, inte alls. Det är bara avsaknad av kunskap som har hindrat mig förut men nu börjar kunskapen trilla in och jag har så sakteliga börjat redigera bilder jag inte rått på förut. Sitta ute i solen när det är så fint väder? Njae … inte jag, det räcker väl med morgonkaffet i solen, sen blir det soffhäng med dåligt samvete för att jag håller mig hemma från jobbet.  Suck! Bilderna nedan är i alla fall vad jag pysslat med i dag, Islandsbilder från förra året.

Förra året tog vi en tur runt Västfjordarna …
Látrabjarg -15-1
Iceman på Látrabjarg 2015

Látrabjarg -15-4
Andra människor på Látrabjarg 2015 och …
Látrabjarg -15-3-2
Tretåig mås …
Látrabjarg -15-2
Sillgrissla …
Látrabjarg -15-1-4
Stormfågel … och en människa i hörnet som jag inte kunde sudda ut!
Tordmule -15-1
Tordmule …
Látrabjarg -15-1-5
Lunnefågel – Jag kan flyga …
Sen åkte vi vidare till Flatey, den lilla ön med endast två bofasta familjer …
Flatey-3Flatey-2Flatey-1
Silvertärna, eller Kría som den heter på Isländska
En tur till Grímsey, den lilla lilla ön med Lunnefåglar, herrejösses vad pippisar det var där.

På vägen tillbaka från lilla Grímsey fick vi fiska  och det ville vi … (läs Iceman)

Jag trodde kära Iceman fått bottennapp men jag satte strax skrattet i halsen.

Åkte förbi Hraunsfossar på vägen tillbaka

Hekla-15-1

Avslutar med en bild på fina Hekla som kommer att få ett utbrott när som helst, det är bara ingen som kan säga när …
Bless bless

 

 

Kommentera

