Kontaktannons?

När jag kom hem efter jobbet tog jag med mig Facit ut på en skogspromenad, jag ville berätta någonting för honom där ute i skogen. Vi började med att klättra upp på berget och titta på utsikten.

Facit 20 april-10
Han var lite höjdrädd så han satt på mitt knä till en början men sen kom han på att han såg ju ingenting.

Facit 20 april-21
Oj så vackert det är viskade han andäktigt. Kvinna hummade lite lätt och sa; du har aldrig varit på Island du, din lille krabat!

Utsikt 20 april-1
Men visst är det häftigt, att kunna se så långt här ifrån menade Facit. Jodå, utsikten är helt OK, om man gillar att titta på AstraZeneca därborta, svarade jag. Vad är det för fel på AZ då om jag får fråga, du har ju själv jobbat där i många, jättemånga år säger Facit. Det är inget fel på AZ svarar jag snabbt, många som jobbar där och ny fabrik byggs, det är bra! Men, säger Facit, du saknar’t va? Hm, det är väl klart att jag gör, svarar jag men den tiden är förbi och hur som helst jag skulle inte vilja gå tillbaka även om de startade upp ‘min avdelning’ igen. Facit tittar intensivt på mig och skakar lite på huvudet, jag ser hur han är på väg att slänga ur sig en ny fråga om AZ så jag säger snabbt: Jag har satt in en kontaktannons till dig! Facit nästan svimmar  -vad f#n säger du, har du satt in en kontaktannons för min skull? -Jepp, svarar jag, orkar inte se dig hänga med huvudet längre, orkar inte följa med dig när du letar efter Blända, så jag satte in en kontaktannons på Fb och fick napp! Facit blir glad, så glad att han slänger sig upp i närmsta träd och bara  ylar av glädje.

Facit 20 april-5
Sen svimmar han, jag gissar att han fick syrebrist, för han blev alldeles blå i ansiktet efter ansträngningen.

Facit 20 april-13
När jag försiktigt lyfter upp och sätter tillbaks honom i trädet viskar han matt – Är det sant, vad heter hon? Hon heter Niko(n)lina svarar jag. -Åhh säger Facit och svimmar igen!

Facit 20 april-17Herrejösses Facit, skärp dig det är ju bara en docka. -Vem bryr sig, när kommer hon, säger Facit? Vet inte riktigt, har du tur ligger hon i brevlådan i morgon annars får vi vänta till måndag, säger jag.
Skogen 20 april-1Vi går genom läskiga skogen tillbaka hem och Facit är ju förstås överlycklig och Blända är nog snart bortglömd, hoppas kvinna.

Facit 20 april-14När vi kom hem hittade Facit myran som jag köpte i går. -Jag ska ta med Niko(n)lina på en myrtur när hon kommer hem, vad tror du om det kvinna, säger Facit? -Det blir nog ett äventyr det, svarar jag.

 

 

 

Lämna en kommentar