IIIIIIIIIh!

illtjut alltså! Två stycken om kvinna ska räkna dem. Den första är av frustrering och ilska.
Den lilla rosen hade slagit ut i dag när jag kom hem från jobbet. Det är ju i och för sig kul. Från början var det en sån där liten rosa miniros men den dog. Istället kom det ett nytt skott från underjorden som jag lät vara där, det störde inte så mycket. I sommar har skottet från underjorden vuxit till sig och brett ut sig. Så har den satt tre knoppar varav det första har slagit ut. Men det är ju för i hellskotta fel färg!! Där i den rutan ska det bara vara rosa eller vita blommor. Suck det blir aldrig som kvinna tänkt sig.

Nu till glädjetjutet! Min lilla lilla söta angel har slagit ut. Se så fin den är.

Pilates är kul och lite jobbigt. Längtar redan till nästa tisdag. Kvinna är stel i hela kroppen men det ska bli ändring på det nu. Det sa i alla fall pilatesfröken, ni är stela nu men om några veckor kan ni bättre. Nu så ska kvinna veva med hantlarna i några minuter också, det behövs lite viftande med dem varje dag för att inte kvinna ska få ont i axlarna och musarm. Det har jag minsann upptäckt när jag glömde veva hantlar en kväll. Jäklar vad jobbigt ont jag hade i musarmen dagen efter. Kanske lätt att det blir så när kvinna blivit kontorsråtta, fast det är ju tur att jag inte blev försöksråtta…..

Till sist!
Bild på hästen kommer efter jag fyllt år…..Kanske fyller kvinna år tidigare i år, beror helt på hur motståndskraftig Iceman är mot mitt tjat. Det är lång väntan….
Å glömmer han bort min present får jag väl hänga Iceman över axeln då.
Men då får jag väl rättsväsendet över mig.
När kvinna tänker efter så är han är ju rätt tung och med bara två händer kan han inte bära allt kvinna vill ha med sig. Men jag älskar honom och vill ha honom med mig överallt…

Lämna en kommentar